Joulukalenterin 16. luukku: Mikä tämä on?


Toiveita esitetään joulun aikaan joulupukille ja läheisille sekä tuttaville.
Toivotaan uutuustuotteita ja vaatteita.
Toivotaan, että lapset tulisivat käymään ja että olisi lunta.  

Mikä sinun suurin toiveesi on? 

Alkuvuodesta osallistuin anna hyvän kiertää-haasteeseen ja toivoin postiluukustani kolahtavan pienen ylläripaketin myöhemmin. 
Haasteen ideahan oli, että ilmottauduin blogissa, että haluan häneltä yhden ainoan omatekoisen lahjan. 

EDIT! Tarkennus sekaannuksia enempää välttääksemme : Osallistuin kyseiseen haasteeseen useamman kerran eri henkilöiltä. Toimitin siis itsekin jokaisesta haasteesta annetun määrän  lahjoja eteenpäin. Osassa se oli viidelle, yhdessä kolmelle! Ja koska täältä blogimaailmasta haaste ei jatkunut, jatkoin sitä muutamaan otteeseen FB:n puolella! Olen myös saanut osan "luvatuista töistä", joten asia kunnossa siltä osin. En ole unohtnut! En myöskään kirjoita yksin osallistuneena itseni takia. Nyt siis kyse yhdestä ainoasta henkilöstä, jolla osallistujia oli se kertomani VIISI.  Minulta kysyttiin, koska mukana olin haasteessa, olenko minä saanut häneltä mitään. Tästä syystä tiedän senkin, että nämä neljä ovat myös ilman ja siitä päivän aihe saikin ideansa.  

Vastaavasti minä lupauduin antamaan viidelle minun tekemän lahjan. 
Eli todellakin yhden suhde viiteen.
 Ja minä pidin lupaukseni. 
Viisi ekana facebookin puolelta ilmoittautunutta saivat lahjat. 
Minä en kuitenkaan koskaan saanut sitä yhtä ainoaa. 

AIVAN IHANA! 

Olen  elämäni aikana saanut paljon kaikenlaisia asioita, joten materia ei minua niinkään harmita. 
Kaupat ovat pullollaan tavaraa, joita saa ostaa edullisestikin halutessaan. 
Itse kuitenkin arvostan rehellisyyttä, toisten kunnioittamista ja hyvyyttä. Auttamistahtoa ja mahdollisimman puhdasta sydäntä. 

Enemmän minua harmittaa se, kuinka ahneita jotkut ihmiset ovat. 
Ollaan valmiita lupaamaan toisille kaikenlaista, jotta saisi itselleen sen yhden lahjan toisaalta. 
Ja ollaan valmiita pettämään lupaus. 
Ollaan valmiita pettämään VIIDEN ihmisen kohdalla lupaus! 
Ja kaiken lisäksi lakaisemaan koko asia maton alle piiloon. 
Ei vastata viesteihin, ei mainita asiasta enää sanallakaan. 
Toisaalta, ihan hyvä tietysti, ettei syytetä postia aiheetta ja lisätä listaan valehtelua postin huonoudesta...



En siis todellakaan harmittele omakohtaisesti jotain materiaa, vaan sitä epärehellisyyttä ja Periaatteita. Toisen arvostuksen puutetta. Oman navan tuijottamista ja ahneutta. 
Mietin pakostakin, minkälaisen joulun tällainen ihminen rakentaa. 
Onko se enemmänkin ottamista, kuin antamista,  ja onko yltäkylläisyys se, millä yritetään peittää jotain vakavempaa. 
Masennusta, ahdistusta tai riittämättömyyden tunnetta?!
 Hyväksyntää? 
Itsetunnon kohotusta?

Hyvät hyssykät! 

Tuhat kertaa parempi olo tulee rehellisyydestä ja vilpittömyydestä! Siitä että kasaa vaikka pienenkin paketin ja laittaa toiselle menemään. Ei tarvitse olla uutta ja kallista, mahdollisimman suurta ja hienoa. Riittää vaikka omatekemä kortti runolla tai kuten minä sain ystävältäni, Annitannilta: 


Joulukortti, jonka mukana omatekemä magneetti! 
Voit uskoa, että kuoren avatessani ilahduin syvästi! En yhtään osannut odottaa mitään näin kaunista! Puskista tuli! 

KIITOS ANNITANNI! 
Voin salaisuuden kertoa, että hänellekin on postia menossa. Ei kerrota hänelle. ;) 

Joulukalenterini arpajaisten aika on nyt umpeutunut ja palkinnot on nyt jaettu. 
Toivottavasti kaikki , joiden osoitteen sain määräajassa, saivat omansa. 


Minun tämän päivän kalenterin luukun tarjosi: 

KIPA-78

Kiitos todella paljon Kipa-78! Sinun luukkujasi auotaankin kaikkein useimmin. :) 


tänään paketista paljastui..


Avaimenperä! 

Voisiko joku minua fiksumpi kertoa, mitä tällä roikkuvalla osalla tehdään? Mitä se esittää? 

Huippua, kun voi kysyä lukijoilta apua, kun itse ei tajua. :)

Ja kannattaapa olla kuulolla, sillä arvontaakin on luukuista tulossa pika puoliin! 



Kommentit

Anonyymi sanoi…
Mä kyllä muistin ja lähetin ne kirjat ja kynät ;)
Viltsu sanoi…
Valitettavasti yksikään meistä viidestä ei ole saanut postia perille, JOS olet HÄN jonka kanssa FB:n puolellakin on asiaa kyselty.
Jos taas olet tyystin blogin puolella asiaa kanssani käsitellyt, ei tämä asia liity sinuun. (Ei ilmeisesti viittä osallistujaakaan?!) Ja tietty osan kanssa on kaikki ihan kunnossa kaikin puolin! :)
Sen tietänet siitä, että olen kiittänyt ja kiitospostiakin lähettänyt. ;)
Unknown sanoi…
Tuo avaimenperä on tupperwaren tölkinaukaisijasta miniatyyri. En osaa kertoa enempää. Meillä on käytössä tuo peruskokoisena ja sillä avataan säilykepurkit.
Viltsu sanoi…
Oi, kiitos! Jotenkin arvasin, että lukijoista löytyy tietäviä.
Minulle Tupperin tuotteet ovat tuntemattomia tätä nykyä. Jotain vanhoja kippoja löytyy kaapista. Siksi ei mieleenikään tullut mikään avaaja. :) Pyörittelin vaan käsissäni ihmeissäni, että milles alkaisin. :D