atc-vaihtoa Sussun tapaan


Laskuja, joissa eräpäivä kahden viikon kuluttua, maksumuistutuksia, joissa eräpäivä heti, ilmoitus, että sairaalalle lähetteen jonotusaika on 3 kuukautta, rautatavarakaupan mainoksia ja asuntomainoksia... Ei ne ole naisellisia ja houkuttelevia. ;) 

Olen viimeyöt valvonut aamuyön pikkutunneille tehden tilauskortteja ja myös kortteja heille, jotka odottavat korttia minulta niin kuumeisesti, että jollei sitä tule, alkaa vuodenmittainen mökötys ja joka kerta kun näemme, se valitus ja vihjailu, kuinka ei edes joulukorttia saanut. 

En yleensä stressaa jouluna enkä joulusta, mutta nyt jotenkin joulufiilis on poissa. Johtuuko se siitä, etten saanut perinteistä hedelmäkakkua ostettua Joulumarkkinoilta? Mokomat eivät pitäneet joulumarkkinoita tänä vuonna. :( Olihan ne suurmarkkinat, mutta siellä oli ihan vääränlaisia kakkuja. Ei perinne ole perinnettä enää jos se rikotaan maustekakulla! 

Ankeuttaja-tontun alkaessa hyökätä kimppuuni postiluukun kautta, tipahtaa kaiken tuon muun postin seasta lattialle kirjekuori, jonka päälle on piirretty väsynyt joulupukki. Jään katsomaan kuvaa ja naurahdan hieman hämillänikin. 

 Kuka on tuo henkilö, joka näin joulunpyhien lähestyessä näkee minut ja alkavan apaattisuuteni!?
MINÄ olen se väsynyt joulupukki! 

Sussu varmaankin sanoisi, ettei minua tuolla tarkoittanut, mutta sanokoot. Minä tunnen juurikin noin tänään ja tällainen pieni kuva-piristys sai minun oloni hetkessä paremmaksi. Viitsinkö siis edes avata koko kuorta, koska jo tämä olisi riittänyt ilahduttamaan minua?! 

Ne elämän pienet ilot...
Ne ilot, joita et ehkä tiedä toisen arvostavan ja teet niitä silti. Huomaamattasi. 
Pienikin ele, sana taikuva voi olla toiselle se ainoa ilo sinä päivänä! 
Suo läheisellesi se ilo! 
-Vilimarika-


Avasin kuitenkin pukki-kuoren, koska osasin odottaa Sussulta atc-postia. 
Ensisilmäys kuoren sisältöön ja parahdus! 
Eihän tämä ole se varaamani kortti!?
SUSSU! 
EIHÄN NYT OLE JOULU! 
Mitä minä nyt olen tehnyt ansaitakseni tällaisen lahjaihanuuden?! 


Ihana Shakti-atc/tagi koristi kirjasen kantta.
Shaktihan on hindulaisuudessa naispuolisen jumalallisen energian käsite, eli jonkinlainen virtalähde jumalille. Käsittääkseni juuri tämä shakti on nimeltään Sarasvati.


Kädet suojelevat, on omassa korttitaskussaan. 


Käsillähän voi tehdä kaikenlaista. Niin hyvää kuin pahaakin. 


Kädet myös kertovat elämästä.


Mistähän seuraavat taskut kertovat?


Tagi! Kaunis!


Koti-tiikeri. 


Kädet rakastavat. 


Ja minä rakastan kinuskikastiketta! 
Kiitos Sussu upeasta atc-postista!
Väsynyt tonttu on nyt paljon pirteämpi ja ensi yöksi pääsen unten maille aikaisemmin. IHANAA! 

Krooh pyyh, krooh pyyh



Kommentit

Susanna sanoi…
Hihhii! Sattuipas hyvin tuo mun piirustukseni osumaan oikeaan ;)) Kiva jos onnistuin piristämään sua ystävä! Hyviä yöunia toivon sulle, äläkä hyvä ihminen joululla ressaa yhtään enempää. Kyllä se joulu tulee vaikka ei kortteja tekisikään ;))
Viltsu sanoi…
Suurin osa oli tilaustyönä. Tänään viimeinen Postitus päivä jotta saavat tahoillaan ajallaan lähtemään. Osa tilasi hyvissä ajoin mutta vielä oli Maija myöhäsiäkin. Itse lähetin vain pari korttia. Yhden atc.n myöskin.
Tiia Koivusalo sanoi…
voi mahoton väsähtänyttä pukkia... Aina ei ole joulutunnelma ja mieltä painaa ja on pimeää ja kaikki vinksin vonksin. Jotenkin se joulu aina syntyy vaikka vasemmalla kädellä. Mutta kyllä se on niin, että kun koko ajan vanhenee, niin ei ne joulutkaan enää tunnu niin ihmeellisiltä. :) Lasten ilo siinäpä se ja hyvä ruoka. :)

Kauniita unia Viltsu. <3
Viltsu sanoi…
Kiitos, unenlaatu paranee ihan varmasti kun ei tarvitse valvoa aamuyön pikkutunneille asti. ��