Minä, joka olen sanonut olevani suvaitsevainen, olenkin rasisti! Laite-rasisti

Silloin, kun olin nuori nainen vielä, eli sellainen 20-30 vuotias, ajattelin, että sileät jalat ja kantapäät ovat ikuisia. Eihän sitä nyt tarvitse kuin paljain jaloin kesät kulkea, liotella jalkakylvyssä ja sipaista vartaloemulsiota. Joo, siis vartaloemulsiota! sama rasvahan se käy joka paikkaan... heh
Toisin kävi. Ikää karttui, kävyt ja havunneulaset alkoivat pistellä paljaita jalkoja ja sukat päätyivät paleleviin jalkoihini jossakin vaiheessa.Vaikka kuinka rasvasin sillä vartalovoiteella ja liottelin ihanissa jalkakylvyissäkin jalkojani, kantapäät päättivät rupsahtaa ennen aikojaan, jopa ennen kasvojani. Olen toki nähnyt pahempaakin, mutta ihan tarpeeksi kamalat ne nämä ovat. Toki iloitsen siitä, ettei kasvot menneet ihan yhtä lujaa koviksi ja kylmiksi, mutta, mutta...

Jalat tarpeeksi kaukaa kuvattuna
...Kyllä se jalkojen kauneus on osa hyvää itsetuntoa. Minun itsetuntoni on laskenut sitä mukaa, kun jaloissani kovettumat kasvaneet. Välillä parempi, välillä vähän vähemmän parempi olotila.

Kun katson bloggaajia, joiden kuvissa paljaat jalat ovat pujahtneet ihaniin sandaaleihin tai kulkevat merenrantahiekassa, eikä heillä ole mitään ongelmia jaloissaan, vedän ihan varuilta jalkani pyjamanlahkeista sisään ettei vaan kukaan näkisi minun jalkojeni kuntoa. Häpeän! toisinaan tuntuu siltä, ettei kohta minussa ole mitään, mitä esillä pitää! Varpaiden kynnet kasvavat tosin vahvempina, kuin käsien kynnet, jopa liiankin vahvoina. (ei ole sieniä)

Yksi kurja tekijä on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka hoitamattomana kerkesi aiheuttaa omat vaivansa jalkoihinikin. Se se on viheliäinen vaiva! Salakavalasti potkaiseva ja monivaikutteinen, kuten monet yskänpastillitkin. Mutta siitä joskus toiste. Nyt tahdon kertoa aikuisen naisen iloista! Kuinka jaloista saadaan upeat, kauniit ja itsevarmuutta nostattavat vielä tälläkin iällä! 



Scholl Kehittää jatkuvasti uusia jalkojenhoitotuotteita, jotta voisimme nauttia terveellisistä ja kauniista, hyvinvoivista jaloista. Uusimpia keksintöjä on Scholl Velvet Smooth Diamond Jalkaraspi, joka toimii paristokäyttöisesti. Siinä on irrotettava ja vaihdettava raspiosa, joten sitten, kun joskus tarvitsen vaihtaa raspin, riittää, kun hankin uuden rullan, enkä koko konetta! Huomaa, että tämä minun raspini on siis Diamond crystals. Näitä vastaavia saa myös ilman timantteja. Minä tahdoin timanteilla, sillä ne ovat naisen parhaita ystäviä, eikä minulla ole ollut varaa timanttikoruihin. Tai no, vihkisormuksessa on yksi. Silti. Halusin säihkettä elämääni!

Vastaavasti jos sinulla jo on se toinen raspi, jossa ei ole timantteja,(pelkkä Velvet smooth) ,ja haluat kokeilla timanttiraspia, älä heitä vartta pois! Timanttirullia saa erikseen tilattua Terveysmarketista siihen samaan varteen! TÄSTÄ pääset koko jalkojenhoitotuotevalikoimaan (olipas pitkä sana! Hengästytti kirjoittaessakin!)

Miksi kantapäät sitten halkeilevat?

Kun kantapäät halkeavat, tarkoittaa se sitä, että kantapäissä syntyy repeämiä. Haavaumia. Jos iho on liian kuiva ja siksi joustamaton, ei se pääse venymään riittävästi, vaan repeytyy haavoille, kun ruumiinpaino aiheuttaa painetta seistessä ja kävellessä ja venyttää kantapään ihoa. Sitä varten tulisi raspata jalat säännöllisesti ja käyttää sopivia jalkojenhoitotuotteita apuna. Ei se vartaloemulsio ihan paras taida olla. ;)

Apua jalkojenhoitoon saa mm. Terveysmarketista, joka toimii upean maiseman keskellä Naantalissa valoisana ja kauniina kauppana sekä meidän jokaisen kauempanakin asuvan kätten ulottuvilla verkossa. Terveysmarket on perustettu 5 vuotta sitten ja valikoima on tänä päivänä huikea. Myymälässä satoja tuotteita ja kaikenkaikkiaan tuhansia ihan siinä kätten ulottuvilla. 
Jos pystyt hakemaan tuotteet kivijalkamyymälästä, voit tehdä tilauksen aamupäivällä verkossa ja hakea tuotteet iltapäivällä kaupasta. Esimerkiksi tämän jalkaraspin, ja pääset hoitamaan jalkasi kuntoon heti saman illan aikana! verkko-ostokset tulevat nekin joutuisasti, joskin Posti kuljettaa hiukan kauemmin. Samaan pakettiin suosittelen niitä Urtekramin tuotteitakin! ;) 


Syy siihen, miksi suosittelen Terveysmarkettia on se, että tuotevalikoimassa on vain suomalaisten valmistajien ja maahantuojien luotettavia ja turvallisia tuotteita. Tuotevalikoima on tarkoin valittu tukemaan meidän, asiakkaiden hyvinvointia kaikilla eri osa-alueilla. Valikoimasta löytyvät  eteeriset öljyt, kylmä- ja lämpögeelit, Superfoodit.. Voi kuule. Vaikka ja mitä! Useat tuotteet on valittu vuoden terveystuotteeksi, vuoden terveyskasviksi tai palkittu muulla alan palkinnolla. Vain siis sitä kaikkein parasta! Silti parhauden ei todellakaan tarvitse tarkoittaa kalleinta! Ehei. Terveysmarket on juuri sellainen kauppa, jota tällainen tavallinen vähin varoin elävä nainenkin voi käyttää! Jos minä, niin taatusti sinäkin! 

Kaunotar
Olen kuullut ihan liikaa kauhukertomuksia jalkahoidoista, joten rohkeuteni ei ole riittänyt jalkahoitolaan. No joo, ei myöskään varani. Siksi olenkin entistä enemmän innoissani yhteistyöstä Terveysmarketin kanssa!

Minua pelotti ensin, kun laitteesta on kuitenkin kyse (ja minusta laite kädessä), että onko tämä niin tehokas, että jalkani ovat verillä eka kerran jälkeen. Laitoin jalkaraspin käyntiin ja kuulostelin. Tasainen hiljainen surina ei pelottanut. Mietin, kuvaako surina samalla laitteen mitättömyyttä?! Ettei tällä teekkään mitään??? Eikös kova ääni kerro suuresta tehosta ja mitättömän pieni hurina siitä, ettei tehoja ole!? Ja kun katson raspin muotoilua ja pidän sitä kädessäni, mielikuvani on jostain ihan muusta kuin jalkaraspista. Ei todellakaan voi tällaisella kaunottarella jalkoja raspata hyvin tuloksin! ?

Voi apua! Voiko laitteitakin kohtaan olla stereotypisiä MUTUJA?! Olenko minä laite-rasisti!? Syrjinkö hiljaisia ja kauniita laitteita!? Ja minä, joka olen sanonut olevani suvaitsevainen, olenkin rasisti! Laite-rasisti!
On muistettava, ettei paina Jalkaraspia ihoa vasten, eikä unohdu lukemaan naistenlehtiä samaan aikaan, vaan ihan kevyesti pitää raspia liikkeellä. Veri ei lennä eikä varpaita katkea. Silti se iän tuoma rupsahdus katoaa jokaisella liikkeellä!
En siis ole saanut jalkojani rikki Schollin jalkaraspilla! Tehoja silti on. Hiljainen ja kaunis raspi muuttui hetkessä silmissäni toimivaksi, loistavaksi laitteeksi!
Aloin jopa hihkumaan kylppärissä Muruselle, jotta onko minusta tullut ammattilainen?! Olenko minä nyt hioja? Siis sellainen macho-hioja, joita näkee mustat haalarit päällä.. Ja taisinpa heittää hiojasta hitsariksikin, jolloin kuului, ettei ne nyt kylläkään sama asia ole. :D Hijoin kuitenkin molemmat kantapääni ja ne sivulliset muutamassa minuutissa! 

Scholl Velvet Smooth Diamond Jalkaraspi on tehokas ja yksinkertainen keino poistaa kovettumat kantapäistä. Raspirullassa on hienonhienoja timanttikiteitä, jotka tehostavat raspausta. Mikään tavallinen käsiraspi ei siis vedä vertoja tälle.  

Olen nyt jonkus aikaa testannut raspia eri käyttötavoilla. Kokeilin ensin saunan jälkeen raspausta ja hämmästyin suuresti, kuinka helposti, nopeasti ja kotikonstein saatoin saada jaloistani sileät, pehmeät ja kauniit!

Toisella kertaa kokeilin ilman saunaa, suihkun jälkeen, ja sama homma! Kantapäät ja jalkojen syrjät, joissa minulla ongelmat ovat, muuttuivat hetkessä toteutuneeksi unelmakseni. Kauniiksi jaloiksi! Ei siis tarvittu saunan pehmitystä eikä hei kalliita jalkahoitajalla käyntejä!!!
Yksi paristo riittää ja sekin on paketissa mukana!

Kesä hei, tule jo! Tahdon kuvaamaan KAUNIITA jalkojani hietikolla ja sandaaleissa!!!


Kommentit

Nyt iski raspikateus. Tätä olen jo pidemmän aikaa halunnut itselleni, mutta en ole raaskinut ostaa.
Aikaa meni minullakin hankkia tämä, muta kannatti. Nyt olen raspisti. Hih
Lady of The Mess sanoi…
Minulla on toisenmerkkinen raspipeli, mutta hoitaa homman. Rakastan tuota vehjettä, sillä inhoan sitä tavallisella raspilla rapsuttelua - ja minun jalkani ne vasta näky ovatkin. No, olkoot - pääasia, että eipä enää jalkapohjat halkeile;)
Nanna sanoi…
Mulla on sama laite ja on kyllä ihan mahtava!
Tiia Koivusalo sanoi…
Aah haluan vauvan kantapäät, olisikohan vastauksena Scholl <3
Minä kuulun parkkinahkaisten sukuun. En omista yhtään kosteusvoidetta 58-vuotiaana. Kantapääni ovat jostain ihmesyystä vaatineet kunnon roppivoiteita, joten minun ihonhoitoni kohdistuu vain kuiviin kantapäihin
Pauliina/PauMau sanoi…
Minäpä olen laitehamsteri. Mulla on hieman toisenlainen verkkovirtakäyttöinen jalkahioja, mutta nyt olen vakuuttunut, että tuo on varmasti ja ehdottomasti parempi kuin omani =D Tai ehkä apua olisi, jos sen laitteen kaivaisi useammin kaapista käyttöön...