Nämä kirjat tahtoisin lukea

Kun katsoin Positiivareiden sivuja, löysin muutaman hyvin mielenkiintoisen kirjan, jotka tahtoisin joskus lukea. Haluan esitellä ne myös sinulle.
Ovatko sinulle tuttuja? 
Heräsikö sinun kiinnostuksesi?
Ehkäpä eräänä päivänä tuleekin mahdollisuus näihin kirjoihin ja voin esitellä niistä jonkun sinulle vieläkin paremmin. Jos kuitenkin itse tiedät nämä jo, kerrothan, mitä itse tykkäsit.

Positiivarit tuovat henkilökohtaisesti itselleni iloa ja kannustusta omalla esimerkillään ja aamiaistarjoiluillaan. Koskaan ei voi saada liikaa kannustusta parempaan, asenteelle vahvistusta ja uskon vahvistusta siihen, että minä olen ihan hyvä ihminen.
Koska oma itsetuntoni välillä heittelee pahastikin häränpyllyä sairauteni vuoksi, Positiivarien myönteisyys rohkaisee nousemaan takaisin ylemmäs. Pala palalta, kerta toisensa jälkeen. Ihan tavallisten ihmisten kannustamana, ihan tavallisten arkisten asioiden esimerkkitapauksilla kirjoissa.
Kiitos Positiivarit! 




Positiivisen psykologian voima
Tämä on kirja kiinnostuksesta, kukoistuksesta, onnellisuudesta ja sisukkuudesta. Positiivisen psykologian voima selventää, miksi mindfulness on yhteydessä hyvinvointiin ja mitä sisu, kutsumus ja työn imu merkitsevät hyvinvoinnin kannalta. Kirja neuvoo, miten voi rakentaa elämänsä omille vahvuuksilleen ja kuinka kasvatus, opetus ja työ voivat tuottaa iloa. Siinä pohditaan myös, ovatko positiivisuus- ja onnellisuusohjeet naiiveja.
Positiivinen psykologia tarkoittaa hyvinvoinnin psykologiaa. Sairauksien ja ongelmien sijasta positiivinen psykologia keskittyy siihen, mikä ihmisessä on toimivaa ja ehjää. Kirja on ensimmäinen suomenkielinen teos, jossa tarkastellaan yleistajuisesti positiivisen psykologian monia näkökulmia suomalaisten huippuasiantuntijoiden voimin.

Kirjaan kirjoittavien asiantuntijoiden joukko on vakuuttava: Jari Hakanen, Jaakko Hilppö, Risto Hotulainen, Lauri Järvilehto, Kristiina Kumpulainen, Emilia Lahti, Kristiina Lappalainen, Juhani E. Lehto, Krisse Lipponen, Lasse Lipponen, Frank Martela, Anna Mikkola, Jukka Mäkelä, Markku Niemivirta, Markku Ojanen, Anne Birgitta Pessi, Antti Rajala, Nina Sajaniemi, Katariina Salmela-Aro, Erkko Sointu, Vappu Taipale, Anna Tapola, Heta Tuominen-Soini ja Lotta Uusitalo-Malmivaara. Kirjan esipuheen on kirjoittanut Esa Saarinen.






NAINEN JA HÄPEÄ

Mistä kumpuaa se häpeä, joka aiheuttaa tuskaa ja vaatii olemaan toisenlainen, jotta tuntisimme kelpaavamme?

Elina Reenkola kartoittaa kirjassaan asiantuntevasti häpeän eri ulottuvuuksia, syitä ja ilmenemismuotoja sekä kertoo, miten edetä itsensä hyväksymisen tiellä.

Lievänä häpeä on suojeleva voima, edellytys kulttuurin muodostumiselle ja toisten huomioimiselle. Vahva häpeä kuitenkin lamaannuttaa ja tuottaa ihmiselle kärsimystä.

Häpeä herää sisäisenä ristiriitana minän ja ihanteiden välillä. Ihminen kokee, ettei ole hyväksytty ja rakastettu sellaisenaan. Pelko avuttomuuden, vajavaisuuden ja likaisuuden paljastumisesta rajoittaa ja ahdistaa.

Aran ja intiimin minuuden paljastaminen on hävettävää.

Häpeän voittamiseksi on tärkeä tutustua omiin vastenmielisiksi koettuihin puoliin ja ottaa tämä "sisäinen sammakko" omakseen. Kun oppii hyväksymään itsensä armollisesti myös heikkona ja vajavaisena, ei tarvitse piiloutua ja kätkeä minuuttaan.








Tallenna elämäsi tapahtumat kansien väliin

Jokaisen meistä tulisi kirjoittaa elämästämme kirja, joko jälkikäteen tiivistettynä tarinana tai päivittäin jatkuvana. Kirjan koviin kansiin on yhdistetty nerokkaalla ratkaisulla kierresidonta, jotta täyttäminen on mahdollisimman helppoa.

Valitse joko valmiiksi viivoitettu sivu tai puhtaan valkoinen, joka mahdollistaa niin kuvien piirtämisen kuin niiden liimamisenkin.


Raisan rentoutus

äänitteellä on kolme erilaista rentoutusta.

Ensimmäinen, Syvärentoutus, on hidasrytminen. Se sopii kehon ja mielen rauhalliseen rentouttamiseen. Toisessa,Täsmärentoutuksessa, voit keskittyä omaan kipualueeseesi tai jännittyneeseen kohtaan. Rytmi on nopeampi ja ohjaavampi. Kolmas rentoutus on Mielikuvamatka. Sen tarkoituksena on lisätä mielen joustavuutta. Se tukee hauskalla tavalla vapautumista jostain taakasta, muistosta tai tavasta. Matkalta saat apua myös uneen ja runsaasti eväitä mielen hyvinvointiin.

Rentoutusten pituudet:
Syvärentoutus • 37 min
Täsmärentoutus • 20 min
Mielikuvamatka • 36 min

Tuote sisältää kaksi CD:tä.




Tästä "Positiivareiden puotiin" ja voit katsella, mitä muuta sieltä löytyykään. 

Kommentit

  1. Positiivarit on aivan huikea mielen nostattaja ja Nainen ja häpeä hieno kirja.

    Terkuin Tiia

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, kaunis ihminen, soisitko minulle hetkisen..
Mitä pohdit postauksesta tästä?
Entä yleensäkin blogini hedelmästä?
Jätäthän viestin lyhyen tai pohtien pitkään,
Mutta anonyymit haukut tosin eivät johtaisi mihkään!
Olkoon päiväsi sateenkaaren sävyinen, iltasi leppoisa, yösi tyyni.
Ja kun saapuu aamu uusi, jo sängyssä tuumi:
On Inspiksen Viltsu sun ystäväsi vanha taikka uusi.

Ystävyydellä kaunissieluiselle lukijalleni,
Viltsumari