Rakas blogini

Silloin, kun aloitin Bloggerissa bloggaamisen, vaihtui blogini nimi Vuodatuksen blogista toiseksi. Olihan Vilin verstas kuollut ja kuolleena saisi pysyäkin. Muutaman mielestäni hyvän nimen jouduin jättämään pois, sillä ne olivat jo varattuja. Enhän alkaisi kopioimaan muita, tekemään tieten tahtoen sekaannusta aiheuttavaa nimeä tms. Toisaalta en myöskään tahtonut mitään numerollista tai tokaa samista, niinkuin vaikka "Blogi 2" tai "Blogi b". Halusin jotain omaa ja tulevaa blogiani kuvaavaa. Aiheeseen sopivaa. Sellaista, jossa olisin kotonani.



Myös nimimerkkini tuli olla oma, eikä niin, että minut sotkettaisiin johonkin toiseen. Olipa sitten kyse hyvästä tai pahasta. Siksi myös nimimerkkini pyöri suussani ja Bloggerin valintapalkissa sinne tänne. Vaihtoehtoina kävivät mm. Vilma, Bellastiina, Sofia, Linda... Kaikki varattuja. En halunnut tässäkään kohtaa olla Linda 69 tai Linda_aah. Tosin taitavat nekin olla jo käytössä... ? En vähättele nimiä, ne eivät vaan olisi olleet minua.

Niinpä blogini sai nimekseen Inspiration, joka lausutaan kirjaimellisesti niin kuin se kirjoitetaankin, eli savolaisittain Ins-pi-ra-tion. Sylki ei lennä eikä kieli taivu inspireizzöniksi, ei intspiratziooniksi. Se on "vaan" Inspiration tai Inspis.


Nyt jälkeenpäin olen löytänyt viitteitä siitä, että ainakin jostain aikaa olisi ollut kaima nimimerkilleni, joten suussa sujuvammin pyörähtävä Viltsu on nykyisin enemmän käytössä kuin alkuperäinen Vilimarika. Myös Viltsumari on pyörähtää suussa pehmeämmin, joten tykkään. Kaitpa sitä nimeään saa vaihtaa, jos siltä tuntuu...Hih. 


Sen sijaan bloginimeä en ole vaihtanut, vaikka minun blogini jälkeen Inspiration-blogeja on syntynytkin useampiakin! Tiedän ainakin puolenkymmentä erilaista Inspiration-blogia tänä päivänä! Joko yhdellä kirjaimella nimi heittää tai jonkin henkilön nimi etu- tai takaliitteenä.  Kyllä, mielessäni on käynyt ottaa Domain-nimi ja samalla, koska osoite joka tapauksessa vaihtuisi, vaihtaisin nimenkin toiseksi. Mutta vaikka kuinka olen ollut, että nyt se vaihto tapahtuu, niin silti olen pakittanut. 

Löytävätkö minulle tärkeät lukijani luokseni johonkin tyystin uuteen blogiin!? Entä kaikki postaamani asiat, katoavatko ne sitten sen mukana, jos suljen Bloggerin?! Eih, en ole halunnut sittenkään ottaa Domainia ja uutta nimeä Inspikselle. Sitä paitsi sekin vielä, että Inspis on mun lapseni ja intohimoni, enkä tiedä, mikä muu nimi tuntuisi suussani yhtälailla makealta ja pehmeältä, suorastaan mansikkashampanjan pirskahdukselta, kuin Inspis. Tai siis Inspiration. 


No joo, voisin vaihtaa Inspis-nimeksi, mutta sekin domain on mennyt jo. Lopulta herää ajatus; Miksi edes pitäisi vaihtaa yhtään mitään ?! Minullahan on jo blogiosoite, bloginimi ja nimimerkki. Mitä muutos toisi tullessaan, paitsi laskuja?! Ketä se haittaa, jos joku toinen tekee liki samanlaisen nimen, jos blogi kuitenkin on tyystin erilainen?! Niin kauan kun ei matkita ja kopioida, eikä esitetä olevansa joku muu, niin eihän se minua haittaa! Ja etenkään, kun minulla ei ole mitään brändiä, joka voisi saada takapakkia luuloista. Siispä, hus pois ajatukset moiset. 

Niinpä olen alkanut jälleen edistää tämän samaisen blogini järkeistelyä ja esimerkiksi etusivusta tulee ajan myötä entistäkin selkeämpi. Muutostöitä siis riittää. Muitakin suunnitelmia on, mutta sen aika ei vielä ole. Monenmonta tekstiä käyn läpi ensin, siivoan kuvakoot kuntoon ja jotain poiskin, kuten arvontamuistutuksia tms vanhaksi mennyttä. 


Rakas blogini. Anna minulle anteeksi, että edes mietin hylkääväni sinut jonkin uuden vuoksi! Lupaan hyvittää ajatukseni sinulle vuosien varrella monet kerrat vielä! Samoin lukijoillesi kehitellä kaikkea kivaa parempien arvontojen ja kivojen extra-haasteiden merkeissä. Ihan alkuunsa tietysti Joulukalenteri, joka muuten alkaa jo torstaina! Hui! Jännää! 

Tervetuloa uudeleenkin Inspirationiin! 

Kommentit

VillaTutan Tuula sanoi…
Ihana postaus Viltsu.. mulla on päänvaivaa tuottanut blogin nimi. Aloitin vuodatuksessa Askartelua&Elämänmakuja nimellä, vähän aikaa olin Pitsien viemää, sit MummonPajukori ja nyt VillaTuta. Sitäkään en tunne omakseni.Harmi vaan. Mukavaa iltaa sinulle, Inspiration ja Viltsu ovat ihan jees♥
Kiitos ihana Tuula.
En muista varmaksi olinko seuraajasi alusta asti. Ainakin MummonPajukorissa olin jo satavarmasti lukijanasi. Mielikuva on että myös aiemmissa.
Tämä nimien kanssa pyörittely on kyllä välillä mullakin niin tuskastuttavaa ollut. Mutta tuleeko sitä sitten koskaan pysyvää nimeä vaihtamalla vai vaan antamalla aikaa? Jaa-a
mummo sanoi…
Itsekin mietin blogin nimeä ja Mummo ja Koira tuli, kun Koiran kanssa yhdessä tässä touhutaan. Kuopukseni kyllä totesi, että mummo nimi antaa vanhan kukkahattutädin vaikutelman eikä saa ihmisissä kovin innostunutta otetta. Siitä huolimatta pidin nimen, pitäkööt ihmiset minua vanhana ja kukkahattutätinä ja hämmästykööt sitten kun vierailevat blogissani. Mukavaa viikkoa!
Mummo, minusta tuo sinun nimimerkki on suloinen. Koira on siinä vankkumattomana ystävänä tottakai mukana. Mummo kuulostaa lämpöiset ja herttaiselta mutta mummojakin on kaikenlaisia. ;) KukkahattuTäti olisi mielestäni oikeastaan hauska!
Minä en aio ottaa myöskään domainia. Kaikki toimii hyvin näinkin.
Eikös se muuten ole niin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä? Niin myös sinulla :)
Totta,Outi. Miksi vaihtaa hyväksi havaittua nimeä ja blogipohjaa. Tykkäsin Vilin verstaasta ja sen bloginapista, jossa on muuten ihka ekat omatekemäni korvakorut. Toki nyt laatu olisi parempi jos tuo olisi yhä minun käytössäni. Olen tyytyväinen loppupelissä siihen, että siirtyminen Bloggeriin kävi loogisesti.
LauraKatarooma sanoi…
Kyllähän tuota tulee omia blogeja mietittyä sulkemisesta muutoksiin ja takaisin. :D Vieläkään en oo päätyny mihinkään. :D
Silkku sanoi…
Ihanasti jälleen kirjoitettu kiitos siitä ♥ Minulla oli alusta asti selvää että blogini on Näperryksiä, se oli jo vuodatuksessa:) Nimi vaan pamahti päähän eikä sieltä mihinkään lähtenyt joten mitä sitä taistelemaan vastaakaan;) Täällä paistaa aurinko ♥
Viltsu ja inspiration....ihan jees nimi. Tosi vuodatuksen puolella tunsin sut toisella nimellä. Mutta yhdistin silti tän blogin juuri sinuun.
Mäkin olen monta kertaa miettinyt, että blogini nimen vois vaihtaa, ekaksi sopis arkielämä, kortit&käsityöt. Tossa olis parempi järjestys.
Blogin nimen jos vaihtais, kuka sitä sitten uudestaan löytäis.
Ton luettelon vois vaihtaa, siinä olis kyllä ajatusta.
Kiitos vinkeistä Viltsu, hyvää viikkoa sinulle.
Minun nimeni tuli, kun tein paljon käsitöitä (neuloin) ja Marjan mielestä enkulin käsityöt oli paras. Hmmm... pitäisköhän vaihtaa nimeä minunkin.....
Inspiration on aina Viltsua ja ei muuta.
Katarooma, kieltämättä kaikki nuo mielessä käynyt. Nooh, nyt se loppu. :D
Silkku, Näperryksiä onkin just sitä, mikä kuvaa sinun ihania näperryksiäsi. :) Pidä kii siitä.
Tuija, se vanha nimimerkkini sotkeutui monet kerrat siihen, että olenko minä mies ja nimeltäni Vili vai onko puolisoni Vili ja minä Marika. Oli niin turhauttavaa selitellä, että eikun minä olen se koko homma. Piti muokata nimi himpun tyttömäisemmäksi, eli Viltsumariksi.
Toi pelko mulla blogin nimen muutossa on ollut, ettei sitten kukaan enää löydä takaisin. Paree pysyä tässä, kun kuitenkaan nimissä ei vikaa ole. Tykkään kyllä. Se vaan, kun nyt on jo niin monia samixia, että itsekin hämmennyin, kun instassa olen inspirationblogi ja joku inspiration_blogi oli jossain mainittu, muttei se ollutkaan mun... :O
Enkuli, mun olis vaikea mieltää sua jollakin muulla nimellä. Kotonakin jos jotai susta mainitsen, niin "Kortti tuli Enkulilta" tms. <3 Ja sä olet Enkuli ihanuus!