Itku pitkästä ilosta, vai oliko se odotuksesta

Tällä kertaa erilainen postaus. Nimittäin esittelen pettymyksiä, mielipahaa ja purnaan ihan olan takaa. Tämä sen vuoksi, että minulta aina välillä kysytään, miksi Inspiksessä on vain kehuja tuotteista. Olen toki aikaisemminkin sanonut, että Jokaisen kohdalle tulee hutiostoksia ja pettymystä. Myös minulle. Mutta haluammeko me oikeasti kaivella hampaankolosta ikäviä asioita tai vielä seuraavanakin päivänä palata siihen tunnetilaan, mikä oli H-hetkellä?! Inspiksen tarkoitus ei ole esitellä huteja, vaan hittejä. Tai kuten tuolla blogikuvauksessakin sanotaan: 

"Inspiration tarjoilee sinulle paikan, jossa istahtaa ​kahvikupin äärelle. Olla ​vain ja antaa runojen viedä mukanaan,​ saada ​ajattelemisen ​aihetta ​pohdinnoistani, löytää positiivisuutta ja iloa omasta arjestasi. Vinkkejä kauneuteen tai vaikka arjen helpot​tamiseen. Askarrella ​yhdessä kaikkea kivaa."

Yleisön pyynnöstä nyt kuitenkin motkotusta! 


Minulle tuli sähköposti Livboxilta Lokakuun puolivälissä. Siinä kerrottiin minun olevan yksi heistä, joilla on mahdollisuus osallistua Hoogloopiin, eli voisin täyttää netissä ensin kyselyt kauneustuotteista ja niiden käytöstä ja sitten keskustelisin Whatsappin kautta siitä, mikä minun kauneusongelmani on. Lisäksi saisin tilata kotiin yllätyspaketin, jossa olisi minulle räätälöity kosmetiikkasetti. Hinta minulle sopiva ja tuotteet juuri minun ongelmaani liittyen. Kuulostaa upealta tilaisuudelta!

Koska luin meilin vielä sängyssä ollessani, klikkasin kännykällä linkkiä. Harmikseni linkki ei toiminutkaan. Yritin ja yritin, mutta ei. Koska mitään mainintaa ei ollut, etteikö linkki toimisi myös Androidilla, laitoin meiliä, että kiinnostaisi, mutten pääse linkillä eteenpäin. 

Kerkesin jo nousta ylös, pukea, juoda aamukahvit ja avata tietokoneen, kun kokeilin linkkiä vielä kerran. Tällä kertaa siis pöytäkoneella. Ja kas kummaa, sehän toimi! Tein kyselyt ja ruksailin mm ongelmakseni silmämeikin haastavuuden. Laitoin myös raksit sinne, missä kyseltiin mitä sävyjä käytän, mitä tuotteita minulla on jo riittävästi kotona. Minulla raksi tuli ripsarin kohdalle. Niitä en tarvitse. Mutta jokin huulipuna, korostusväri, pohjustus tms olisi kiva. Ja luomivärit. 


Voin kertoa, että tuo koko Hoogloop vaikutti todella jännittävältä ja olin aivan innoissani! Vihdoinkin saisin ammattilaisen vinkkejä meikkaukseen! Saisin ne tuotteet, jotka oikeasti tarvitsen, ja joita minulla ei vielä ole. Kaiken lisäksi hinta olisi kohdallaan. Mietin summaksi 20 euroa. Se riittäisi esim. huulipunaan ja luomiväriin tms. Livboxitkaan kun eivät maksa niinkään paljoa! 

Ja voi kuinka se jännitys ja into pirskahtelivatkaan ympärilläni, kun kännykkä alkoi piipata: "Hei Viltsu! Täällä X. Olisiko sinulla hetki aikaa jutella?"

 Juttelimme nimenomaan silmämeikistä ja kerroin sen, että yläluomeni on raskas ja liikkuva, silmänympärysihoni tumma ja etten osaa erotella juhlameikkiä ja arkimeikkiä mielestäni tarpeeksi toisistaan. Kerroin myös, etten käytä kajalia tai eyelineriä yläluomella. Etten näytä hyvältä edes kajalia käyttäessäni.

Minulle kerrottiin, että minulla toimii nimenomaan vaaleat ja rusehtavat sävyt. Tummat eivät näytä hyvältä. Minulle luvattiin muutama tuote juhlameikkiin keskustelumme pohjalta. Tarkennettakoon, että säilytin viestiketjun, eli epäselvyyttähän tässä ei ollut. 


Samalla sain meilin. Luin sen.
"Olemme ruuhkautuneet suuremman kysynnän vuoksi, mihin osasimme varautua, ja näinollen et valitettavasti pääse mukaan Hoogloopiin tällä kertaa!"

Silloin tuli sellainen tunne, että mitä hittoa!!!?
Jotenkin kuitenkin ajattelin, että se oli vastaus siihen meiliini, eikä tähän keskusteluumme. Ja niin se olikin. Mutta miksi kysyntää on liikaa, jos tarjous oli valituille?! Kyllä mua ihmetytti!

Joka tapauksessa juhlameikki oli tulossa, ja saisin sen vielä tarjoushinnalla, eli innoissani olin entisestäänkin! Tarkensin vielä, että max 20 euroa, sillä ei minulla varaa ole investoida kalliimpiin paketteihin nyt.

Jos mietit, että 20 euroa olisi pieni summa meikistä, niin tässä muutama vanha Livbox malliksi. Hinta 16,90€/kpl.




Eikä aikaakaan, kun paketti tuli! Laatikko oli valtava! Olin aivan intoshokissa, että mitä kaikkea se pitääkään sisällään!? Niin suuri laatikko, eikä mikään hölsky siellä! 


Paketista löytyi kuitenkin pienempi kaunis paperikassi. Hieman ihmettelin laatikon ja kassin mittasuhteita, mutta olkoot. Kyllähän nyt kultakassiinkin mahtuu se silmäjuhlameikki. Ja kun tosiaan odotus oli vain niistä oleellisista tuotteista. Arvelin pohjustusvoiteen olevan suurin tuote kassissa. 


Paketissa oli myös saatekirje, jonka luin ensin. Siinä sanottiin minun maininneen Smokey eye-lookista! Olin järkyttynyt! Päinvastoin, olimme puhuneet, että vaaleat sävyt, eikä missään nimessä tummia! Tai sieltä päästä vielä tuli se, ettei tummat toimi minulla!
Epätoivo iski. Mutta huomioiden budjettini, voisi jokin tuote olla sopiva hintaansa nähden???


Kaunis musta meikkipussi oli käärittynä mustaan paperiin. 


Meikkipussi oli Lorealilta, eli todennäköisesti ilmaislahja. Sitä ei myöskään ollut erikseen hinnoiteltu.


Mutta ne meikit... Musta kajal, musta mascara, musta luomiväripaletti. Tämä maksoi reilun 30 euroa! Se oli se tarjoushinta. Olin niin pettynyt tähän, että itkin koko illan. Olin odottanut niin kovasti sitä täydellistä värimaailmaa, lompakolleni sopivaa yhtä tai kahta tuotetta, ehkä kolmea. Ainoa mikä tässä piti paikkansa, oli tuotteiden määrä, mutta kaikki muu oli kaikkea muuta, kuin mistä puhuimme tai mitä raksitin kyselyihin.

Olin todella pettynyt ja pistin tuotteet pois silmistäni.
Muutaman päivän päästä katsoin tuotteet uudestaan ja laitoin kaiken takaisin palautuksena. En ostanut paketista yhtään mitään. Tuo mascara on sama, minkä olen saanut jo aikaisemmin joko Livboxista tai sitten jostain muualta. En nyt muista. Toki tuotteiden arvo oli kauppahinnalla enemmän, kuin 30 euroa, mutta eivät vaan olleet minulle suunnattuja. Eikä edes lähelläkään normaalia Livbox-hinnoittelua. 

Pettymys ja paha mieli asiasta on vellonut mielessäni ja koska jo pari Livboxiakin on ollut pettymyksiä, niin jotenkin ajattelin, että nyt olisi näytön paikka Marraskuun Livboxilla. Itseasiassa sitä kehuivatkin niin, että jollei muuta, niin tämä kannattaa tilata. 


Marraskuun Livbox saapui alkukuusta, ja tältä se näyttää.

Sosarin turvenaamio sai meidät Murusen kanssa kiinnostumaan. Se on ehdottomasti paketin paras tuote. Lumene VALO Bright Eyes All-In-One Heleyttävä & Korjaava silmänympärysvoide sai myös minulta kiitosta. Sille on todella käyttöä. Kenzolta löytyi tuoksunäyte. Ihana! SCHWARZKOPF GOT2B Glued Blasting Freeze hiuskiinne on ehdottomasti KYLLÄ! Korres White Tea puhdistusgeeli hieman mietityttää, sillä puhdistustuotteita on Livboxeissa nyt tullut useammin jo. Atkinsilta paketissa oli pieni maistiainen. Tykkään tällaisista makupaloista. Ja viimeisenä Dermosil huulikiilto Carnival Pink. Pinkki sävyhän tässä on, vaikkakin tummempi pinkki. Minulle pinkit eivät sovi, joten tämä ainakin lähtee miniälle joulupakettiin. Hänellä tuo on varmasti kaunis sävy. Kokonaisuudessaan siis Marraskuun boxi lohduttaa!

Huoh. Nyt on purnattu ja surtu uudestaan asiaa meikeistä. Sen verran herkkä olen näille harmistumissuremisille, etten ihan heti toivon mukaan tee uutta motkotuspostausta. Yrittäkää siis kestää niitä kehuja ja kiitoksia, joita postaan niistä tuotteista, joista oikeasti tykkään. Ei ne hutiostot vaan päädy blogiini, ei edes ilmaiseksi saatuina. 

Rakkauden ja lämmön täyteistä viikonloppua ja iseille onnea! Meillä ei ole isänpäiväjuhlia, koska ukit ovat kuolleet jo vuosia sitten ja isänikin kesällä. Mutta juhlimme kummipoikani synttäreitä, joten hymyä huuleen ja korkkarit kattoon, kuten Livboxissa sanottiin! 


/js/pinit.js">

Kommentit

Minulla vähän sama periaate, en kirjoittele aina kaikista tuotteista, varsinkaan niistä, joista en pidä.
Onneksi Livboxi pelasti kriisiltä.
Ihanaa viikonloppua Viltsu <3
Kiitos Outi.
Pääosin Livbox on nautinto josta en ole voinut irrottautua. Muutama tai siis 3 floppia nyt lähes peräkkäin on vaan saanut tunteeni pintaan ja kyseenalaistamaan muutokset. Onneksi tämä marraskuun boxi oli pelastus ja odotan joulukuuta taas innolla.
Tällainen negatiivisuutta blogissa ei vaan tunnu hyvältä joten kokeiltu on ja jatkossa taas hittituotteita. Myös Livboxilta!
Eija sanoi…
Välillä on hyvä päästellä höyryjä ulos. Itse marssin metsään lenkille ja höpisen itsekseni. En osaa kirjoittaa ajatuksiani selkeästi esille. Juttujasi on mukava seurata. Hyvää viikonloppua sinulle!
mummo sanoi…
Hyvä välillä näinkin, eihän kaikki voi aina vaan onnistua ja olla niitä parhaita. Hyvä siis että kirjoitit tästäkin. Mukavaa viikonloppua!
Harmillisia tuommoiset pettymykset ja väärin kohtelut. Et varmaan niinkään sure rahan menetystä ja meikkejä vaan sitä, että sinulla on petetyksi tulleen olo.
Mukavaa viikonloppua teille.
Eija kiitos sanoistasi. Tottakai minullakin on murheeni ja puran ne myös luonnossa tai askarteluun tai vaikka hot meditaatioon. Ei kukaan ole lasikuplassa. Joskus jotain kerroin täälläkin, lähinnä kuulumisia ja miksi olin hiljaa bloggaamisesta. Sain vaan palautteen, että kommentoija sääli taakkojeni takia minua, ja siksi lähti kolistellen pois. Kokonaisuudessaan se hämmästytti niin paljon, etten enää viitsinyt tänne kertoa niitä suurempiakaan suruja. On totta, etten hänen tunteilleen voi mitään. Olen kertonut, etten sääliä kaipaa, enkä itsekään ryve itsesäälissä. Minua itseasiassa loukkasikin se, että minun arkeni ja terveydentilani oli jollekin niin liikaa, että sen takia veti pavut nenään. Terveyteni ei sillä kohene, että kiellän tai kaunistelen asioita. Surullinen tapaus arvostella toisia. Tällaiset kuitenkin saavat pohtimaan, mitä kerron ja mitä en. Ihan itsenikin takia.
ENKULI, onneksi laskua ei maksettu. Eli rahallisesti en menettänyt mitään. Pettymys vaan haaveen murskauduttua. Olihan meikkiasiantuntijan neuvot pitkäaikainen haaveeni. Ja just toi koko pettymys touhuun. Taas
Unknown sanoi…
Voi harmitus...onneksi tuossa livboxissa oli kivoja tuotteita.
Anonyymi sanoi…
Ihme touhua ja varmasti ollut pettymys! Kivan erilainen postaus!:)
Kiitos Noora. Ihana nähdä sua pitkästä aikaa! Ja kiitos!