Kiitollisuusjoulukalenteri, kiitollinen sairaudesta. luukku 7



Kuulumisia; 

Influenssa-rokotteesta sain influenssan, joten väsymys on yhä kova, vaikka pitkään kestänyt nuha alkaakin olla parempaan päin jo menossa. Saatan yhä nukahtaa kesken kaiken. Siksi joulukalenteri tulee viiveellä. 

Sera on suuttunut tästä kaikesta ja kivut ovat sen mukaiset. Esim. Murunen auttaa kääntymään kylkimakuulle selinmakuulta, jos itse en kykene. Kudosvauriot ovat edenneet selästä ja jaloista myös etupuolelle, joten vatsan kiinnikkeistä osa vaurioitunut. Arvatenkin kivut ovat kovia myös etupuolella. Se vaikeuttaa entisestään liikkumista.


Kuinka sitten jaksan elää näiden kipujen ja etenevän rappeutumisen kanssa?

En väitä, että olisi helppoa ja että aina olisin täynnä iloa ja onnellisuutta. Olen ihminen ja tunnen kuten kaikki muutkin. On niitä päiviä, kun masentaa ja niitä kun suututtaa. Se, mikä minun etuni on, on luonteen lujuus sekä asennoituminen siihen, ettei vaihtoehtoa ole. Minun täytyy pysyä pääpiirteittäin positiivisena enkä saa päästää Seraa "ihon alle" pysyvästi. 

Kun tunnen heikkeneväni henkisesti, minun on yksinkertaisesti pakko löytää ilo ja onnellisuus jostain. Siihen vaaditaan keinoja ja niitä etsin jatkuvasti lisää. Siksi blogikin muuttui henkisen hyvinvoinnin blogiksi, koska yksi ilon aiheeni on voida auttaa ja jakaa omia tietojani toisille.


Meditoinnista ollaan montaa mieltä, mutta minun meditoinnissa keskitytään ajattelemaan jotain kaunista ja tätä kautta hyvä voittaa kivun tunteet. Toinen on astetta haastavampi keino, eli olla ajattelematta yhtään mitään. Se vaati harjoittelua ja vaatii taidon ylläpitoa ihan eri tavalla, mutta kun oppii olemaan täysin ajatuksettomuuden tilassa eli ajattelematta yhtikäs mitään, voi kovien kipujen kanssa jaksaa paremmin sen hetken. Muitakin keinoja on kuten lämpö- tai kylmäpakkaus ja -geelit, lääkitys, jne. 

Olen myös syvästi uskova ja tiedän Jeesuksenkin meditoineen. Siksi koen sen olevan oikein. En missään nimessä pyydä pahuutta tai egoistisia toiveita, vaan pyydän suojelusta Jumalallisesta valosta ja voimaa jaksaa. Saan voimia siitä kun tiedän enkelten ja Jeesuksen olevan läsnä ja tahtovan korkeimman minun parasta.


Heikkona on helppo sanoa, että parastani olisi kokea jokin ihme ja parantua, ja olisi niin helppoa syyttää Jumalaa vääryydestä tai ettei edes häntä olisi olemassa, kun ei auta. Sellainen ei kuitenkaan ole se, mikä palvelisi minua loppupelissä, pitemmän päälle. Tai se paraneminenkaan ilmeisemmin ei olisi minulle parasta. Miksi? En tiedä, mutta uskon, että ylhäällä tiedetään.

Tottakai teen sen, mihin pystyn. Eihän luovuttaminenkaan  olisi oikea keino tässä tilanteessani.   Tottakai on helppo sanoa, että terveenä kaikki olisi hyvin. Mutta totuushan on, että olen ollut todella onneton silloin, kun olin terveempi. En ala tässä syitä selvittämään. Jospa minua onkin armahdettu sillä, että olen sairas ja henkinen kasvu vahvaksi on mahdollistunut turvallisessa ympäristössä turvallisten ihmisten läheisyydessä. Että onnellisuus vaati lopullista irtiottoa menneisyyteen, pysähtyä fyysisesti ja jatkaa matkaa henkisen kasvun puolella, löytää kaksoisliekkini ja auttaa toisia löytämään mielenrauha, voimavaroja tai jotain muuta voimauttavaa. Yksikin joka hyötyy minun avustani, on minulle suuri ilo. Ja heitä on jo nyt useita, jotka ovat kertoneet saaneensa apua, joten voihan syy ollakin siinä, että minun tarkoitus on ollut sairastua jotta voin auttaa muita vahvistumaan tai pysähtymään.  Opettaa jollain tavalla? 

Kuuluu minulle hyvääkin, ei vain kipua ja tuskallista oppimista. Murunen on saanut töitä, josta tykkää.  Meillä kotona on huonejärjestystä vaihdettu ja nyt meillä on erikseen vierashuone ja minä olen nyt tv.n äärellä.  On mahtavaa nähdä muutakin kuin makuuhuoneen seinät. Kissamme pitävät minusta hyvää huolta. Luis on alkanut nukkumaan pääni vieressä halaten minua. Herttaista. 


Katsotaan, saanko tänään toisen luukun tehtyä. Nyt kuitenkin avustaja saapui joten toivotan tältä erää sinulle kivaa päivää.  

Kommentit

Huomenta!
Blogissani on Joulun this or that-postaus ja nyt haastan sinut vastaamaan kysymyksiin blogissasi! Otatko jouluhaasteen vastaan?

Iloista jouluarkea!🎄

https://jasukuvaa.blogspot.com/
Silkku sanoi…
Voi sinua, kyllä on raskasta. Pyydän siunausta ja varjelusta sinulle ja perheellesi 💓 Olen myös uskossa ja Jumalan voima on suuri, sen tiedän. Aina olen saanut avun tavalla tai toisella.
Kaikkea hyvää sinne teille ja onnea myös murusesi uudelle työpaikalle 💓
En kiellä etteikö olisi rankkaa. Täytyy kuitenkin pitää huoli siitä etten joudu itsesääliin tai masennu. Kiitos ystäväni. Rukoukset ovat tervetulleita.
Oi kiitos. Vastaan mielelläni. Kivaa joulunaikaa sinullekin.