Libresse-viikko, tamponit

Tästä minä tykkään! Libressen tamponit!

Muistan varmasti hamaan tappiin saakka elämäni ekan tamponikokeiluni. Se oli aivan yhtä naurettavaa ja epäonnistunut toimitus, kuin ekat kännit! Ei mennyt niinkuin Strömsössä, ehei.
Olin vielä niin nuori, häpeilevä ja epävarma. 

Laitoin ekan tamponini "paikoilleen", vaikkei menkkojakaan ollut, mutta kun halusin niin kiihkeästi tietää, miltä ne tamponit tuntuvat, ja olihan se hienoa! Isojen tyttöjen ja aikuisten naisten juttuja! Lähdin  polkemaan polkupyörällä ja manasin koko touhun, sillä kuinka kukaan voi mainostaa tamponia "huomaamattomana ja miellyttävänä", kun se sattui ja painoi minua niin kamalasti!!! 

Sitä en muista, mistä seuraavan kerran tamponeista kuulin, vai olinko niin kova sissi, että ihan ostin paketin kotiin, että testaisin rauhassa niitä uudemman kerran... Mutta joka tapauksessa, pakkaus ja ohjevihkonen kertoivat, ettei tamponia käytetä kuin sidettä, vaan se asetetaan sisuksiin! AHAA! :D 



Usko pois vaan, tamponista tuli lopulta minun lempparini.
Opin jopa, että eri kokojakin on olemassa.
Libresselläkin löytyy todella kauniita pakkauksia joiden kokoluokka niin paljon pienempi, kuin minun teinivuosinani, joten tämän ajan nuoret naiset voivat mukanaan kantaa ihan missä tahansa huomaamattomasti vaikka meikkipussissa tai takin taskussa.


Libressen tamponit myydään kahden pakkauksen tuplapakettina. Mini, normal ja super. Kuvassa Normal. Minun ensireaktioni oli nämä tamponit nähdessäni, että jo pakkaus itsessään on huikean kaunis. Myös itse tamponit jatkavat samaa ihanaa linjaa. Kuvioitu kääre ei aiheuta noloja tilanteita, sillä tuohan menee karkista, huulirasvasta tms. Toisaalta, en minäkään näitä häpeile esitellä blogissanikaan! Ja miksi häpeisin?! Menkat ovat maailman luonnollisimpia asioita, joista PITÄÄ voida puhua!

Aiemmissa kommenteissanne kerroitte kokemuksianne menkoista. Minäkin olin sairas ekojen kuukautisten tultua, muistaakseni keuhkokuume tai jokin mahatauti tms. Kova kuume kuitenkin. Perheeni lähti kauppaan ja jäin kotiin yksin. Ne tunnit, jotka kotona kipeänä vietin yksin, ja verta valui sisältäni kovien vatsakramppien säestämänä, saivat minut kauhun valtaan! Kuolemanpelko!
Ja miksi? Koska en tiennyt, että menkat alkavat minullakin, nyt ja siten.

Vasta sen jälkeen, kun äidille itkin kuolevani, minulle kerrottiin, että niiltä voi suojautua, hoitaa kipua ja olla huoleti.  Tällaisia hetkiä välttääksemme, puhukaamme lapsillemme ajoissa! Minulla ei tyttöä ole, mutta koin aiheelliseksi kertoa myös pojalleni, mitä kuukautiset tarkoittavat tai mikä tamponi on. Aivan samoin, kuin olen kertonut kondomeista tai poikien murrosiästä.

Käy lukemassa "LIBRESSEN SIVUILTA" lisää myyteistä ja oikeista vastauksista. 




Tamponin käyttö ja sen asettaminen paikoilleen tulee olla helppoa. Mikään ei ole niin inhottavaa, kuin kaivella nöyhtää, jota huonoista tamponeista jää jälkeesi! Libressen tamponin kärki on päällystetty ja muotoiltu puöreäksi, jolloin asettaminen on helppoa.  Libresse-tamponeissa on myös ohivuodoilta suojaavat aaltoilevat imukanavat, sekä solmu tamponinarun päässä helpottamassa tamponin poistoa.


Libresse-tamponeissa on etuna myös ”käännä ja avaa” -kääremuovi, jonka voit avata ja poistaa kääntämällä vain yhdellä kädellä. Muovi ei myöskään tartu vaateisiisi eikä sormiisi matkalla roskikseen. Olen kokenut nämä ominaisuudet äärettömän tarpeellisiksi ja asioimista helpottavaksi.

Libressen tamponeja myydään Cittarissa, Prismasaa, Tokmannilla ja joissakin halpatavaraketjuissa.
Käy kuitenkin ensin tykkäämässä "FACEBOOKISSA LIBRESSESTÄ", jotta kuulet uutuuksista ekojen joukossa!

blogiyhteistyössä Libressen kanssa, mainontaa mukana. 

Kommentit

Onko näitä tamponeja myös asettimen kanssa?
Anonyymi sanoi…
Huh jos ei mainosteta jotain ylihinnoittelua niin sitten alapää asioita
Miksi luet blogiani jos tunnet noin?! Itsekidutusta vai -tyydytystä?
Minun kantani kuukautisista varmasti on tullut selväksi ja syy miksi tuon nämä julki. Aivan kuten tuotteet joista MINÄ olen saanut avun. Sitruuna voiteissa, ei suussa .
KataMaria sanoi…
Hauskat kuviot kuorissa! Itse en okkaan libressen tampooneja käyttänytkää, ainakaa en muista noita hauskoja "kuoria".