Lukijani on... + ARVONTA


On tullut SE AIKA KUUSTA!
Kuukausiarvonta lukijoideni kesken.

Mutta mitä LUKIJA mielestäni tarkoittaa? 

Tässä mielipiteeni. Tämä ei ole mikään yleinen käytäntö tai suositus, vaan mitä minä itse ajattelen.



Minun mielestäni lukija tarkoittaa vähintäänkin sitä, että käyt Inspiksessä toisinaan. Sun ei ole mikään pakko olla virallinen lukija blogissa eikä seurata Instassa, Facebookissa tai Pinterestissä Twitteristä puhumattakaan. Tottakai se olisi minusta hienoa ja jokainen kaveriklikkaus on minulle kunnia. Minulle, ihan tavalliselle keski-ikäisille naiselle, äidille, vaimolle ja kipukroonikolle. Todellako ihmiset tahtovat seurata elämääni ja asioita, jotka ovat minulle tärkeitä!? Wow.

Lukija lukee edes joitakin postauksiani. Muutakin, kuin 'Osallistu arvontaan'. Lukija tulee myös katsomaan, onko voittanut arvonnassa. Hän ei kommentoi ilkeillen, eikä edes kommentoi siksi, että minä niin haluan. Jos hän kommentoi, hän tekee sen omasta halusta ja asiallisesti. Rakentavasti, positiivisesti, kannustaen, kertoen omista mietteistään, neuvoen, jne kunhan ei soita suutaan, hauku ketään, käytä rumaa kieltä liiemmin jne. Yksi tai kaksi nasevaa PASKA- tai PRKL-mainintaa voi käyttää tarvittaessa, kunhan se ei ole loukkaavaa. Esim.  "Hukkasin PRKL lompakon, missä oli 50 euroa ja PASKA, eihän sitä löytynyt mistään".
Lukija ei toimi anonyymisti ilman nimimerkkiä. Jos ei osaa olla asiallisesti, voi olla hiljaa.


Lukijani tietää sen, ettei minun blogiani, niinkuin ei kanssasisarteni ja -veljieni tai kanssamuusukupuolisten blogeja tarvitse lukea, ellei sisältö miellytä. Aina voi vaihtaa itseä kiinnostavampaan blogiin. Inspis on MINUN blogini ja MINÄ ajattelen, tunnen ja elän näin. Lukijani tiedostaa sen ja kunnioittaa sen verran erilaisuuttakin, ettei tarvitse suuta soittaa. Sen sijaan oman näkemyksen saa kertoa ja sanoa mielipiteensä. Nätisti. En minäkään syytä, hauku ja pahoilta sinun mieltäsi.

Lukijani voi olla vanha lukija, joka kenties on seurannut elämääni 1 + 6 vuotta bloggaajana. Hän voi olla sukua minulle tai ystäväni jopa ennen kouluikää. Tai hän voi olla just blogiini tiensä löytänyt, jota minun tarinointini kiinnostaa. Siinä tapauksessa hän tosiaankin tulee katsomaan itse, voittaako arvonnassa. Hän ei myöskään niin sanotusti follaa ja unfollaa, eli liity lukijaksi arvonnan ajaksi ja poistu jos ei voita nyt.


Lukijani on minulle arvokas ja tärkeä ihminen. Kenties lämmin, ihana henkilö, kenties sielun veli tai -sisko. Ihan tavallinen, joka ei edes tiedosta itse, kuinka tärkeä on minulle, tai kenties ylväsryhtinen, varakkaan perheen keulakuva, jota arvostetaan töissä ja ystäväpiirissä suuresti. Vaalea, tumma, suomalainen, Usasta lähtöisin tai venakkokin. Terve tai pysyvästi sairas, kuntoutuja, hoitaja, avustaja, lääkäri...  Ei sen väliä. Kunhan olet läsnä.


Jos koet olevasi lukijani, saat osallistua arvontoihini, jotka ovat lukijoilleni. Lukijoille tarkoitettu kuukausiarvonta ilmestyy jostain aikaa kuusta ja päättyy kuun lopussa. Sen jälkeen suoritan arvonnan ja julkaisen voittajan eka viikon aikana. Poikkeuksia voi olla, mutta lukija kyllä näkee, koska julkaisen, sillä sinulla on aina 7 vrk aikaa ilmoittaa yhteystietosi minulle sähköpostilla. Sitten sovitaan palkinnon lähetys. Jos olet reissussa, voin siirtää lähetystä  kun sovitaan niin, mutta tietojen lähettämättä jättö ei ole sopimus. On kurjaa arpoa uusi voittaja, mutta teen sen, ellen osoitetietoja saa. Pelkkä kommentti "kiitos" ei riitä. Vähintäänkin kommenttiin täytyy kirjoittaa "olen reissussa, lähetän tietoni silloin ja silloin, jooko", tällöin voin antaa toisenkin viikon ainakin lisäaikaa. Jos et vain tiedä, miten yhteystiedot lähetetään, kysy! Kommenttikenttään ei osoitetta tule koskaan kirjoittaa. Kuka tahansahan näkee kommentit.


Jos sinulla ei ole google-tiliä, jolla kommentoida, voit kommentoida myös esim. Nimi+URL eli kirjoitat nimimerkin ja esim. Vuodatuksen blogiisi koko osoiterivin. Helpoiten se onnistuu kopioimalla SINUN blogissa ollessasi osoiterivi. Sen jälkeen palaat tänne ja liität url-osoiteriville sen https:-koko litanian. Jos sinulla ei ole somekanavaa, kommentoi anonyymi-kohdalla. Silloin kirjoita kommentti ja kommentin loppuun kirjoitat vielä esim. "Terveisin TuureOrvokki". Sinun nimimerkkisi siis vain. Tällöin et ole tyystin anonyymi, jota bloggaajat eivät yleensä siedä. Nimimerkkisi kertoo sinun olevan aito ihminen, ei robotti, ja sanojesi takana, eikä joku stalkkeri. Voit koska tahansa myös lähestyä minua sähköpostilla somanyinspiration@gmail.com . Olisi kiva kuulla, luottamuksella tietenkin, myös sinusta, elämästäsi, tarinasi, mikä nyt sinusta sopii siihen hetkeen. Tai vaikka vain se, että "moi, olen TuureOrvokki ja seuraan blogiasi". Sekin kertoo minulle, että meitä on täällä minun lisäksi myös sinä. Nyt vain näen numeroita, että useampi kymmenentuhatta vilistää numeroissa, mutta vain kourallinen kommentoi. Kuka sinä olet?? Minä olen Viltsumari ja olen kirjoittanut,  esittelyni TÄMÄN  linkin taakse.


Minulla on vielä jokunen koru, ei montaa, mutta kuitenkin, arpapalkinnoiksi ostettu. Siispä tammikuun arvonnan palkinto on kaulakoru, jossa ihana kissa ja kuu-riipus. Koru on aikuisten kokoa.


  • Olet lukijani tavalla tai toisella
  • Jätä kommentti
  • Muista nimimerkkisi
  • TULET ITSE KATSOMAAN KUUN VAIHDUTTUA, OLETKO VOITTAJA. 
  • Saa liittyä lukijat-laatikon virallisiksi lukijoiksi nettiversion blogin oikeasta sivusta
  • Saa jakaa
Arvonta päättyy tammikuun viimeinen päivä klo 23.59. Voittajalla tulee olla postitusosoite Suomessa. 

Onnea arvontaan ja kiitos kun olet lukijani. 




Kommentit

Anonyymi sanoi…
Tässä kuumeen ja vatsalihaksen revähdyksen kourissa kipristelen, en uskalla yskiä kun sattuu mutta tämä flunssa kestää kauan, nyt odottelen paranemista ja jospa tulisi vielä talvi. Tai sitten kunnon lämmin kevät.
aiholapp at lailanet.fi
Voi ei. Kuulostaa inhottavalta ja kivuliaalta. Jos mahdollista, kokeile kurkumaa flunssaan. Esim. Ruohonjuuresta saa kurkumasuihketta, mikä on tehokas. Kesää odotellaan.
Sude sanoi…
Tunnustaudun lukijaksi vaikken ihan jokaista bloggausta luekkaan =) Eikä joka kerta tule edes kommentoitua, aina ei vaan keksi mitä kirjoittaisi. Itse ole bloggaillut jo 10 vuotta ja joskus on tullut niitä ikäviäkin kommentteja. Poistan ne heti, mitäs suotta itseänsä niillä kiduttamaan. Viime aikoina on muutaman kerran tullut kiinankielisiä komentteja. Varmaan jotain roskapostia, joten poistan nekin heti ilman että alkaisin googlella kääntämään.
Minua jo syksyllä onnistikin sinun arvonnassasi, mutta tytär vei korut heti. Tulivatpahan ainakin varmasti käyttöön ;)
Niin juuri, mitä sitä mieltään pahoittamaan, jos jollain toisella on paha päivä poistoon vaan moiset kommentit. Kyllä, oikeassa olet. Ne kiinalaisviestit ovat robottikakkaa. Niitä linkkejä ei pidä klikata tao viestit vain lisivät. Mulle on tullut Englannin kielisenä ja jotkut niin taidokkaita, ettei oikein osaa sanoa aina heti, onko robotti vai oikea kommentti. Käyhän täällä ulkomailla asuvia muutenkin.
Tsemppiä arvontaan.
Lukijasi olen ollut jo useamman vuoden ajan ja aika usein täällä kyllä myös kommentoin. Minä olen siis Outi ja kirjoitan blogiani Outi`s life, josta löytyy vaikka ja mitä :)
Ihanaa viikkoa sinulle Viltsu <3
Itseasiassa sinä olet aktiivisin kommentoija. Kiitos!
Eemeli sanoi…
En osaa sanoa, montako vuotta blogisi on ollut seurannassani, mutta kyllä niitä aika monta on jo kertynyt :) Olen vain niin laiska kommentoimaan, vaikka jotain mieleenjäävää lukisinkin, joten pahoittelut siitä ...tiedän kyllä, miten itseäkin ilahduttaa jokainen kommentti, jonka korttini (tai joku muu blogiteksti) saa. Pitäisi varmaankin siis ryhdistäytyä kommentointisaralla :)

Mukavaa alkanutta uutta vuotta!
Eemeli
Niin, kyllä kommentti aina hyvältä tuntuu. Tietää että lukijoita on oikeastikin. Ihana huomata, että tutut nimet löytyvät yhä tästä postauksen kommenteista. Käyn yleensä itsekkin kommentoimassa kommentoijieni blogeissa, jos vaan linkki löytyy nimen takaa. En aina samana päivänä, mutta kuitenkin. Jokainen voimiensa mukaan.
LauraKatarooma sanoi…
Hyviä ajatuksia tässä kirjotuksessa!
T: joku joka kuukauden myöhässä lukee tän postauksen :D