Runoni: Haaveena olla äiti

Kun olin lapsi,
suurin haaveeni oli
saada lapsi ja
tulla äidiksi
sitten, kun olen aikuinen.
Sama haave jatkui ja
lopulta toteutui,
Sillä sinä synnyit tähän maailmaan.

Jos olisin tiennyt
silloin nuorena
Mitä tiedän nyt
omista traumoistani, suuntautumisestani,
masennuksesta,
avioeroista,
sairauksieni vakavuudesta
ja seurauksista,
sodan pelosta
Olisinko silti halunnut olla äiti?
Kyllä!

Minä haluan
jokaisella solullani olla äiti.
Sinun äitisi.
Nyt ja aina.
Iänkaikkisenkin jälkeen:
Haluan.


Runot, joissa on merkintä "oma runoni" tmv. ovat minun itseni kirjoittamia. Yleensä kirjoitan fiktiivisiä runoja, mutta poikkeuksellisesti osa runoista voi perustua tositapahtumiin kokonaan tai joiltakin osin. En erittele runojani, mikä on totta ja mikä fiktiiviä. Se ei ole olennaista. Runoni eivät myöskään välttämättä perustu minun omaan mielipiteeseeni asioista. Ethän siis arvioi ja  tuomitse minua runojeni perusteella. Runoni voivat triggeröidä herkempiä ja herättää keskustelua tai kysymyksiä. Asiallinen keskustelu on aina tervetullutta ja suotavaa.  

Älä jaa/julkaise mitään sisältöä  blogistani osittain tai kokonaan omissa kanavissasi, omana tekstinäsi tai kuvinasi tai herjaamis mielessä, lain vastaiseen käyttöön, kaupallisiin tarkoituksiin tms. 
Jos jokin postaus mielestäsi on hyvä ja haluat jakaa sen, jaa linkki tähän ko. blogijulkaisuun tai blogiini suoraan.  Kiitos. 

Kommentit