Runo: Tulla onnelliseksi



Enkeli silitti hellästi 
poskeni nukkaa ja kuiskasi;
-"Huomenta valon lapsi"
Minä hätkähdin hereille ja 
näin kauneimman valon edessäni.
Erotin juuri ja juuri kultaiset siivet ja
enkelin ääriviivat edessäni.
 Säikähdin, 
mutta enkelistä huokuva lämpö ja
 rakkaus saivat mieleni rauhoittumaan. 

Enkeli ojentautui pystyyn vierelläni ja
 hymyili kauneinta koskaan näkemääni hymyä. 
Hän sanoi helisevän kauniilla äänellään; 
-"Nouse lapseni ja
 tee tästä päivästä merkityksellisin päiväsi. 
Ja tee niin joka päivä maailman ääriin asti.
 Tee kaikkesi löytääksesi kadottamasi onnellisuus."
  
Minä yritin selittää kauhuissani, 
etten osaa mitään sellaista, 
mutta Enkeli vain jatkoi lohduttavasti;
 -"Minä autan sinua. 
Olen aina läsnä valona ympärilläsi
sekä sydämessäsi.
Elämän janona ja siinä palona rinnassasi, 
mikä saa sinut vaatimaan itsellesi pyyteetöntä onnea".

-"Tule! Mennään auttamaan vähäosaisia ".

Hämmästyin.
-"Eikö MINUN pitänyt tulla onnelliseksi!?"
Enkeli kikatti ja lähes lauloi;
-"Siksihän me lähdemme auttamaan toisia."

~Viltsumari 

Kommentit

Aivan ihana ja koskettava on runosi jälleen. Ihan tuli liikutus.
Kaunista.
Kiitos Enkuli. Ihana kuulla. Kivaa viikonloppua teille.