Runo: Kukkuu, kukkuu, kipuunko hukkuu
Jälleen yksi päivä alkamassa
Makaan puhtailla lakanoilla tuskan irve kasvoillani
Kipu kumpuaa syvältä hermoratoja pitkin
En jaksaisi enää
En jaksaisi enää kipuja,
en hymyillä,
En edes keittää kupillista aamukahvia kapselikoneella.
En vain jaksa enää!
Olen mitätön ja täysin turha yksilö.
Kaappikello raksastaa tasatunnin kohdalle ja avaa ikivanhan luukkunsa vieterin varassa keikahtelevalle linnun kuvatukselle.
Kukkuu kukkuu kukkuu
Kukkuu kukkuu kukkuu...
Ja lintu on poissa
Katson kelloa ja häpeän
Häpeän omia ajatuksiani ja heikkouttani.
Tuo outolintu on kukkunut päivästä toiseen vuosikymmeniä, eikä se valita. Se vain ponnahtaa joka tunti kukkumaan ruosteisen vieterinsä varassa. Ja minä valitan etten jaksa...
Elämässäni on kaikkea
Joskin erilaista, kuin ennen,
terveenä.
Ei ehkä ihmisiä, tai no, on heitäkin muutama,
Ei ehkä menoa ja meininkiä,
Mutta silti, on niitäkin.
Mittakaavat ovat vain erit nyt.
Ja vaikka hermokipu saa huutamaan, tuolla jossain jollakulla on vieläkin pahempaa.
Joku ei saa edes lääkkeitä turruttamaan tämänkään vertaa kipu-tuntojaan.
Minulla on siihen varaa.
Katson ikkunasta ulos ja päätän,
Etten itke omaa elämääni enää,
En kylvä itsesääliä, vaan etsin keinon voittaa mieleni ja olla riittävän vahva jaksaakseni tämän hetken ja huomenna uudestaan.
Kirjaan muistiin:
Uusi kipulääkereseptit
Hae apua masennukseen
Osta villasukat
Kiitän Jumalaa voimavaroista
Hanki harrastus, johon kykenet
Ole kiitollinen pienistä asioista
Älä vello menneisyydessä, sillä nyt on tässä ja menneisyys on mennyttä.
Ole kiitollinen että sait kokea terveenä olon riemutkin silloin kerran.
Keitä kuppi kahvia
Osta soijamaitoa
Avaan puhelimeni näytön ja äänikirjan.
Ajatukseni siirtyvät murhiin ja kuppikakkuihin kahvilassa.
Olen ylpeä itsestäni...
Ja kaappikellon tirpasta.
Runoistani
Runot, joissa on merkintä "oma runoni", ovat minun kirjoittamiani. Suurin osa niistä on fiktiivisiä, mutta osa voi sisältää myös tositapahtumiin perustuvia elementtejä. En kuitenkaan erittele, mikä runoissa on totta ja mikä fiktiota, sillä se ei ole niiden tarkoituksen kannalta olennaista.
Runojen näkökulmat, ajatukset tai tapahtumat eivät myöskään välttämättä kuvasta omia mielipiteitäni tai kokemuksiani. Toivonkin, ettei minua arvioida tai tuomita runojeni sisällön perusteella.
Osa runoista käsittelee vaikeita tai tunteita herättäviä aiheita, ja ne voivat koskettaa, haastaa tai herättää kysymyksiä. Asiallinen, kunnioittava keskustelu on aina tervetullutta.
Hei, sinä ihana lukija. Olet päässyt postauksessa näin pitkälle. Mahtavaa! Kiitos, että luit, katselit, selailit tai kelailit blogiani. Jätä vielä asiallinen kommentti aiheesta tai blogista, "vieraskirjamerkintä" siitä että kävit tai kerro vaikka tämän hetken sää paikkakunnallasi. Kiitos.
Sinä olet arvokas, upea ja tärkeä!
-Runo ja kuvat minun omiani.-
Kommentit