Hyvinvointia joulukalenterista 2; Rakasta itseäsi koskettaen



Rakasta itseäsi koskettaen

Ota hetki  aikaa ihan itseäsi varten hiljentyen. Mitä rauhallisempi huone on, sen parempi. Voit tehdä tämän tehtävän joko istuen rentona tai maaten kylkimakuulla tai selinmakuulla. Halutessasi voit laittaa taustalle hiljaa soimaan rauhallisen musiikin ilman sanoja. Voit myös olla ilman musiikkia tai katsella kynttilän liekkiä. Myös silmien sulkeminen on oikein hyvä vaihtoehto. 


Kosketa kämmenselällä ja sano/ajattele :

Voit tehdä tehtävän yhdellä kämmenselällä tai molemmin käsin kummallekin puolelle yhtä aikaa. Toista harjoitus vaikka joka päivä. Tämä ei vie kuin noin 10 minuuttia. Riippuen toki siitä, kuinka tehokkaasti jäät kutakin kohtaa ajattelemaan. Etene rauhallisesti ja mieti, mitä sanot itsellesi. Toista jokainen kohta vuorollaan 3 kertaa.


  1. Päälaki : Minä hyväksyn itseni kaikkine epäkohtineni
  2. Kulmakarvat: Minä syleilen koko kehoani
  3. Silmäkulma: Minä olen ehdottoman rakkauden arvoinen
  4. Silmän alapuoli: Minä olen täydellinen epätäydellisessä ihmiskehossani
  5. Nenän alapuoli: Minä olen rakastava, rakastettu ja rakastettava
  6. Leuka: Minä rakastan itseäni ehdoitta
  7. Solisluu: Minä annan itselleni vapauden olla kaikkea sitä, mitä voin olla. 
  8. Käsivarsi: Minä olen vapaa olemaan minä

Esim. Kohta 1; 
Laita kämmenselkä päälaellesi. 
Lausu; Minä hyväksyn itseni kaikkine epäkohtineni
TAUKO Keskity sanomaan. 
Lausu; Minä hyväksyn itseni kaikkine epäkohtineni
TAUKO Keskity sanomaan. 
Lausu; Minä hyväksyn itseni kaikkine epäkohtineni
TAUKO Keskity sanomaan. 
Siirry kohtaan 2. 


Kommentit