Siirry pääsisältöön

Nukella on ongelma. Voitko auttaa?




Olen pieni, nimetön nukke. 
Ikää minulla on lähemmäs 40 vuotta jo, mutta silti yhä lapsenkasvoinen olen. 
Silmäni ovat siniset ja osaan avata ja sulkea niitä. 
Hiukseni kullanvaaleat, kihartuvat ja kammatut takuista. 
Poskeni punaisuus kertoo siitä, että olen terveenä säilynyt ja ulkoillut ja syönyt puuroni kiltisti. 
Minua on rakastettu aina ja huolehdittu hyvin. 
Olen asunut useammassa paikassa ja minua on puettu, riisuttu, kylvetetty, kahvitettu...
Olen kokenut olevani rakastettu nukke.
Minulla on kuitenkin yksi murhe.


Minun vaatteeni ovat ihan liian suuret! Tai oikeastaan minulla on vain suuren suuri paita. Sen hihat on kääritty rullalle ja minulle se on enemmänkin mekko, kuin paita. 
Tätä paitaa olen pitänyt päälläni koko ikäni. 
Minä haluaisin kuitenkin saada kauniin ja sopivankokoisen puvun. 
Voisitko sinä auttaa minua siinä?

Suunnittelisitko minulle asun, joka olisi joko yksi tai kaksiosainen ja laittaisit minulle tänne linkin blogiisi tai sähköpostia tulemaan, jossa kertoisit suunnitelmistasi. 
Sitten, kun aika on ummessa ja löydän sen minulle sopivimman asun, kerron sen sinulle ja täällä muillekin ja pääset toteuttamaan suunnitelmasi! 

Minä en voi maksaa rahalla sitä asua, mutta sinä saisit nähdä sen minun ylläni täällä blogissa! Tietäisit, kuinka iloinen olen siitä!
Lisäksi Viltsu on luvannut lähettää voittajalle kiitoksena korulahjan! 

Otan ideoita vastaan 31.10. 2013 saakka ja sen jälkeen teen valinnan, kenen suunnittelema asu tulee toteutettavaksi ja minulle!

voit käyttää jämäpaloja, tilkkuja, kierrätettyä kangasta tai mitä ikinä keksitkään! Sehän saattaa olla nurkissasi pyörivä joutovaatekin?
Mitat jne saat minulta halutessasi.


suunnittele asu.
Julkaise suunnitelmasi mahdollisimman tarkasti blogissasi/tai lähetä sähköpostilla.
Linkitä tähän postauksesi.
Odotetaan 31.10. saakka muidenkin suunnitelmia!
Paras voittaa!


HUOM! KORU VALITAAN VOITTAJAN KANSSA YHDESSÄ VALIKOIMASTA!


Kommentit

Kotilaiska sanoi…
Voi mikä ihana haaste minulle täällä olikaan, jos haluut muutakin kuin vain piirretyn suunnitelman eli että teen asun nukellesi niin laita mitat kun muutenhan siitä voi taas tulla väärän kokoinen, mutta voin myös tähän kilpaan tehdä vain kuvan ja jos voitan sen niin voin sit tehdä sen oikeesti, laitan tietty kankaasta mallitilkun sun muista tilpehööreistä joita asuun käytän. Kerro miten tämän ajattelit
Vilimarika sanoi…
Kiva, kun innostuit osallistumaan!
Ajatukseni oli, että nyt jokainen osallistuja tekisi piirroksen tai sanallisen selostuksen siitä, mitä olisi tekemässä, jos valinta osuu hänelle. Tai jos on jo valmiita asuja, niin kysyy mitat ja katsotaan, onko niissä sopivia. Sitten tekee postauksen blogiin ja linkki tänne.
Kun 31.10. on mennyt, valitsen osallistujien töistä sen voittajan, jonka työ sitten valmistetaan nukelle sopivaksi ja lähetetään se yksi asu minulle omaksi. Puen sen siis nukelleni ikiajoiksi. Kuvaan ja julkaisen blogissani. Voittajalle laitan kuvia koruista, joista saa valita haluamansa itselleen! En siis ihan ilmaiseksi ole asua ottamassa, vaikka rahaa en voikkaan siitä antaa. :)
Mitat saat halutessasi jo nyt, mutta kerrothan, mitä mittaan, sillä mulla ei ole minkäänlaisia käsityötaitoja itselläni!
Kotilaiska sanoi…
Täällä mun ehdotus,mutta kaikki sun omat toiveet ja ehdotukset otetaan toteutusvaiheessa huomioon.
Ja sit jos saan toteuttaa ton niin tarvittavat mitat on päänympärys, kaulanympärys, rinnanympärys, vartalon pituus käsivarren- ja ranteen ympärys ja käden pituus
koko nuken pituus jalkaterän pituus ja leveys, säären pituus , oiskohan siinä kaikki.
Maca sanoi…
Kyllähän minunkin piti laittaa oma ehdotukseni. Nukke on selvästi minun nukkeni sukulainen.

KUUKAUDEN TOP 3

Aurinko ja HeyDay Sunbeam

Aurinko on tähti, jota Maa kiertää. Aurinko syntyi vajaa 5 miljardia vuotta sitten. Auringonvalo on Suomessa kesällä merkittävin D-vitamiinin lähde ja lisäksi auringonvalo vaikuttaa pimeähormoni melatoniinin eritykseen, joka on suurimmillaan öisin ja talvisin. Melatoniinilla on unettava vaikutus, joten auringonvalon puute päiväsaikaan voi aiheuttaa väsymystä ja häiritä uni-valverytmiä. Luonnollisen valon puute voi myös aiheuttaa kaamosmasennusta. Noin vajaan 5 miljardin vuoden kuluttua auringon energia ehtyy ja aurinko katoaa kokonaan pois. Mutta mitä tehdä, jos meidän oma energia meinaa ehtyä pimeänä kautena eikä auringon energiasta ole tietoakaan?! 

Joku vastannee lähtevänsä etelään aurinkoon, jollekin energiaa tulee kirkasvalolla ja joku ottaa D-vitskut purkista. Kaikki ihan oikein! On myös huolehdittava siitä, että nautimme terveellisiä aterioita ja hellimme ja huolehdimme omasta hyvinvoinnistamme. Hemmottelua, nautintoa, iloa, hymy päivässä ja mitä ikinä keksitkään piristääksesi…

Joulukortti kääreestä kierrättäen

Kun kierrätys on sydämen asia, löytää mitä merkillisimmätkin asiat tiensä askarteluun mukaan. Tällä kertaa pysytään kuitenkin ihan perus kierrätyksessä ja sujautetaan suklaalevyn kääreestä pala korttiin. Lisäksi leimattua, leikattua, teipattua ja yhteen liimattua.Tämä kortti on tilaustyönä tehty. 

Joulukalenteri luukku 15: joulutorttukortti tutorial

Olen yksi blogisisarista ja meidän joulukalenterimme on tänä vuonna joulutorttukalenteri. Se löytyy instagramista hastagein ; "joulutorttukalenteri17"  ja "blogisisaret". Minun luukkuni vuoro on tänään.

Kyseessä ei ole ihan perustorttuset, vaan meidän blogisisarten tortut ovat höystetty uudenlaisilla mausteilla. Mausteita ovat mm. Huumori, erilaisuus, mielikuvitus jne.
Ja aiheeseen sopivia torttuja löytyisi minultakin jo pellillinen..


Kuten epäonnistuneet torttuwienerit...

Enkelitorttu tai..

..Torttu kuin torttu.. hehheh.
Minun virallinen luukku on kuitenkin joulutorttukortti. Blogeissa ei näy kaikkien sisarten tortut, mutta minun torttuni tulee nyt tänne blogiini tutoriaalina. Toki myös siellä Instagramissa edellämainituilla hastageillä ja minun profiilissa on kuva torttukortistani. Löydät minut Instagramista nimellä Inspirationblogi TAI Viltsumari. Kyseessä yksi ja sama profiili. Ethän sekoita profiiliani muihin samankaltaisiin bloginimiin, joita on jälkeeni tull…