Trendivaatteita, muotia ja sitten Viltsun vaatteet erikseen

Muoti, trendit, vaatetus...

Niin, itse ainakaan en muodin mukaan pukeudu, mutta en myöskään halua näyttää laitapuolen kulkijalta. siksipä hankin vaatteeni sen mukaan, mikä MINUA miellyttää. En pelkän trendikkyyden tms takia. Minusta mukava vaate on hyvä. Ja kun se on vielä minun näköiseni. En minä mitään tantta-täti-mummo-asujakaan halua, vaikka ne ovatkin kenties mukavia päällä.

Pukeudun siis oman makuni mukaan, mutta en millään menneiden vuosien muodilla kuitenkaan. Yhtäkään sammarihousua en omista tai retrokukkasia. ;)

Minut tuntien elän säästeliäästi. Ei minulla ole varaa ostella joka kuukausi uusia vaatteita ja jos jotain tarvitsen, joudun tinkimään laskuista tai ruuasta. Ei se kivaa ole, mutta esimerkiksi tulevana talvena minun on pakko tinkiä jostain, koska tarvitsen talveksi kengät. ei, en omista ehjiä talvikenkiä! Ei, en voi kulkea talvella vaikkapa lenkkareissa, koska tällä alueella Suomessa ON pakkasia! ON lunta! Ja minä en pysy sisätiloissa, vaan ulkoilen, nautin talvesta ja käyn vaikkapa geokätköillä. :) Siispä kengät on oltava. Ongelmanani on sitten se, ettei edullisesti saa lämpimiä kenkiä. Huoh. En luovuta! Jatkan alennusmyynneissä ravaamista!

Joku voisi sanoa, että makuni on kallis. Onhan se. Haluaisin vaikkapa tässä alhaalla olevat kengät ja paidan:

Hinta 69.90€

Hinta 55€

Niin, haluaisinhan minä, mutta tarkoittaako haluaminen ostamista? Ei tarkoita! 

Tutkitaanpas minun omaa vaatekaappiani ja puetaan mallinukke minun kaapistani löytyvillä vaatteilla päästä varpaisiin ja ulkoiluun sopivaksi! Ja jos nyt alusvaatteet olisivat vaikkapa ihan mallinukella jo päällä, jotta kaikki muut vaan laskettaisiin.

SUKAT 1€ (CM)
MUSTAT KANGASHOUSUT 10€ (Prisma)
MUSTA TOPPI 1€ (Kirppis)
VALKOINEN NEULEPAITA 0€ (Saatu, käytetty)
BALLERINA-KENGÄT 9€ (Anttila)
TAKKI 30€ (Ellos)

tuolla asulla olin esimerkiksi atc-livessä. kokonaishinta siis päällys-ja ulkovaatteille yhteensä 51€. se sisältää siis todellakin takin, kengät, housut, neulepaidan, sukat ja topin! Koko paketti halvemmalla kuin tuo kuvan ihastuttava, mutta minulle aiva liian kallis tunika. Ja en edes ole kerralla noitakaan ostanut. Että sanoisinko, että suosin edullista, pakostakin, ja yritän silti näyttää siistiltä. Muotiin ja ihan kaikkiin ihanuuksiin ei ole varaa.   voit uskoa, että suruissani olen välillä sen takia, että olen sairastunut tahtomattani synnynnäiseen sairauteen, jonka vuoksi olen työkyvytön. Työkyvytön, joka ei ole saanut vielä vakituisia tuloja, kuten vaikkapa pysyvä eläke tai pysyvä sairaspäiväraha, on varaton. Mutta kauaa en voi murehtia, jotten ajoa sinne pohjalle. Siispä hymyilen peilikuvalleni ja sanon, että kelpaa minulle vanha ja käytettykin. Tai tarjoukset. Samat vaatteet vuosien ajan.  

Tyylittömästi tahi tyylillä, 
Nauti siitä mitä sinulla on!

Viltsu


Kommentit

Tuula sanoi…
Minä olen (yllätys) nyt käyttänyt pitkään sekä huutiksesta, että kaverilta lainattuja ja saatuja äitiysvaatteita.
Normivaatteitakin/kenkiä olen ostanut huutonetistä. Riskinsä siinäkin, mutta samalla rahalla saa useamman vaatteen :)
Vilimarika sanoi…
no niinpä! Mitäpä sitä suotta kalliita ostamaan. Äitiysvaatteetkin ovat ihan hirveissä hinnoissa kaupoissa. Ja silti niitä ei tarvitse edes vuotta pitää!
Minullakin on oma tyyli. Oikeastaan kalleinpia väätteita on hyvät kengät ja talvitakki. Minäkin käyn paljon kirppareilla.
Minun yksi suurimmista "sponssaajistani" on eräs sukulaiseni, jolta saan hänen vanhoja vaatteitaan aika kivasti. Uusia, itse ostamiani vaatteita on harvassa. Ei vaan ole varaa. Mielummin maksan laskuja pois tai ostan ruokaa. Niin ja liimakin on tärkeämpi ostos kuin uudet housut. :D
Marja Kokkonen sanoi…
Itse uskon siihen, ettei rahaa tarvitse käyttää paljon ollakseen tyylikäs! Minähän olen vaatetusmuotoilija eli vaatesuunnittelija, monelle tulee tuosta mieleen että panostaisin varmaan rahallisesti tosi paljon pukeutumiseen ja käyttäisin aina viimeisimpien trendien mukaisia vaatteita. NOT. Suurin osa vaatteistani on kirpputorilta kotoisin, oikeasti varmaan 80% vaatekaapista. Ja en häpeä sitä yhtään, olen ylpeä kun osaan tehdä kierrätyslöytöjä enkä suosi kertakäyttökulttuuria :) Kirppiksiltä löytyy varmasti vaatteita jokaiseen tyyliin ja makuun, usein vaikkapa edellisen kauden (vuoden) vaatteita halvalla. Itse arvostan niitä joille kelpaa kierrätetty :)
Sinun ammattisi on yksi minun nuoruuden haaveista. Se tyssäsi sit siihen, kun muotisuunnittelijat eivät vain piirrä, vaan myös ompelevat vaatteita. Minulle olisi se piirtäminen ja suunnittelu ollut ok.
On taito osata tehdä uutta, kaunista kankaasta, mutta on taito myös osata tehdä uutta vanhasta vaatteesta!